lorna

Alla inlägg den 4 september 2010

Av lorna hanell - 4 september 2010 18:19

Upp i skaplig tid (ca 8) Sedan va det bara att äta frulle och sätta igång. Hur lägger man då upp dagen ? Jo man rör ihop allt på en gång. Började med att städa v rummet. Så mitt i det så kom jag på att jag skulle nog möblera om lite. Sagt och gjort. Hörnskåpet tömdes på vaser,

kaffeservis,glas och div andra saker. Så konkade jag in skåpet i v rummet och efter med alla saker. Tilläggas bör att under tiden så stod dörren öppen och hundarna hade efter ganska kort stund sett till att golvet hade fått en jämn grön färg.( Ny klippt gräs och lite fukt gjorde deras arbeta ganska lätt.) Så kom jag på att det va dax att plocka in uteväxterna. Började plantera om dom, så bordet ute va fullt med krukor och jord. Då ringer telefonen och det är min gud hund.(ja för er som inte vet så är jag gudmor åt en underbar Puttan (Witch) Hon talade om (genom matte då) att hennes pannkakor va slut och hon får pannekake anemi då! SJÄLVKLART ställer sig gudmor och steker lite pannkakor åt sin gudhund. Det va bara att tvätta av sig jorden,kliva över dammsugaren (som va strategiskt placerad mitt i köket) samt att lotsas att man inte ser allt gräs. Uppdraget slutfört och pannkakorna färdiga så tog jag mig an toaletten. Opps! det va bara att köra en maskin tvätt eftersom tvättkorgen va fylld till bristningsgränsen  Ja visst ja all jord och blommor! Men jag höll ju på inne på toa  . Ja då ringer Ingela och säger att det är dax för invigningsfika i deras nya hus. Pannkaka i högsta hugg och bort dit. Kännde LITE panik med tanke på hur det såg ut hemma. Fikat klart och hem för att göra middag. Potatismos och frukostkorv. När det va undanplockat efter maten så va det dax för att göra en kakdeg. Nörkakor. Medans degen stod svalt så tog jag snabeldraken och tog bort den värsta gräsmattan inne. Medans jag skriver dethär så står kakorna i ugnen och nästa projekt är att göra rulltårta och tårtbottnar samt en Tosca kaka. Är lite speedad just nu. Men en sak är säker!! Jag kommer somna gott ikväll  

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards