lorna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Tävlings träning

Av lorna hanell - 28 mars 2011 10:32

Åkte hemifrån kl 9.Katla och Harriet va med. Katla för att lära sig koppla av med mycket störningar , Harriet för start i klass 1. Conny fick hämta Katla efter några timmar då jag tyckte synd om henne. Blåste som sjutton så det va lite kyligt. Som vanligt en trevlig dag med många härliga människor.Så va det då dax för oss att kliva in på plan. Hade blåst ur Harriet lite innan och det kändes bra.

Såhär såg våra poäng ut

Platsläggande 10

Tandvisning 10

Linförighet 7 Bra start,fin h halt,släpper,strul v halt,fin helt om.släpper h marsch,strul v marsch,släpper strul avslut.

Läggande 0  Pendlar framf ,ligger ej (mitt fel eftersom jag inte hade rätt tonläge på kommandot)

Inkallning 10 Förare vinglar.nykter ? ( ja det är sant!!! Stod så på kritiken :) Nu är det så att jag får alltid skumma kommentarer av Ingela.Kommer ytterliggare ett påhopp längre ner :))  )

Ställande 7 Fin framföring,2 steg sitter före

Apport 8 Nosar,x-tra kommando,omtag

Hopp över hinder 10 Snuggt!

Helhetsintryck 10  Kissar ej på plan.


Är nöjd med min studsboll. Så kul att arbeta med henne för hon gör allt för att vara till lags och har en positiv attityd. Älskar att jobba!

Kl va 4 när vi kom hem och då va vi båda två trötta. Det blev mat ocg sedan slog jag ihop i fotöljen.


Måndag då  

Ja fy farao vad jag va arg på fm. Katla och Axel bestämde sig nämligen för att ta sig en utflykt. Katla kom efter en stund och hon visste precis hur läget låg till. Hon vägrade komma till mig utan tog en omväg och hoppade in på gården. Kan tala om att vi hade en liten "prat" stund när jag fick tag i henne. Axel däremot tyckte väl att det va ganska behändigt att bli hämtad i bil. På vägen upp till Ållersro kom hanm spatserande i lugn och ro. Grrrr!!! Jag får verkligen PANIK när dom sticker!  Ser framför mig hur dom blir påkörda eller går ut på isen och drunknar. Läste även lagen för Axel och nu ligger båda två i torken och skäms.

Väl hemma så fick jag sms om jobb. SÅ Träffpunkten here I come!!!!   14-20 :)))     Just nu jäser degen till hålkakor som jag ska hinna baka innan det är dax att åka till Vika. Nu har jag inte tid med dethär längre!

Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards