lorna

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Älskar

Av lorna hanell - 12 augusti 2011 11:47

INTE telia !! Jag jobbade tis-on,vid hemkomsten gjorde jag som vanligt, skulle logga in på nätet för att se om något nytt hade hänt på FB, läsa tidningar,beställa medecin åt Conny. Trodde jag ja!!!! Fungerade INTE. Gjorde alla procedurer för att kolla så det inte va modem eller något här inne som pajjat. Nix allt va i sin ordning. Då kommer vi till det roliga INTE!!! Kan konstatera att Telia har börjat med ytteliggare en taktik för att vara onåbara. Japp! Det nya är som följer...............

Man ringer upp och gör alla dessa val för att komma fram och få prata med någon. Då säger dom............. Vi kan inte ta ditt samtal just nu, var god försök senare. Tilläggas ska att det tar ca 20 minuter i telefon för att få detta svar. Efter att få det svaret 5 ggr va jag LITE ljummen. Ringer upp igen och då blir man placerad i kö!!!!!!!!! Du är nu 86 i kön och beräknad väntetid 34 minuter   . Ok andas ljupt Lorna!!!! Så va det då min tur. JA vad börjar dom med JOOOOO!!!!  Dra ur kablar hit och dit, starta om osv. Jag upplös om att det va uppe i centralen det gått en säkring IGEN. Men ICKE !! 7 gånger sa jag detta och efter att haft killen i telefon i 25 minuter och gjort allt genom konstens alla regler så säger han            Hmmmm ? Ja då kanske du har rätt! Det är nog i centralen   . NÄMEN SÄGER DU DET ??? Jag talade om att det har hänt MÅNGA gånger så jag vet!!! Tillslut va jag i upplösningstillstånd och killen insåg nog att det va läge och lägga in en charm offensiv.

Efter vad jag förstår är du inte så nöjd med våran service så jag tänkte ge dig ett erbjudande. Vill du ha gratis trådlöst bredband i 1 år ? Men visst!!!  Ok skickar det. ÄNTLIGEN kunde jag lägga på luren. Till saken hör att jag fortfarande INTE fått det nya modemet och påpekade även detta.

Torsdag

Tänk att idag kom modemet PLUS det trådlösa bredbandet!! Upps va det kan gå fort ibland. KAN det ha att göra med mitt missnöje tro ? I kartongen låg ALLT. Alltså hade dom glömt skicka modemet! Fylld av spänning plockade jag ihop det trådlösa. OCH TÄNK !! Det fungerade!! Nu har jag något svajjigt trådlöst men åndå!!!!  Följetången fortsätter med all säkerhet när det nya modemet ska instaleras. Dock måste ju själva bredbandet fungera då, när det händer är fortfarande skrivet i stjärnorna.

Nu till lite annat.

Onsdag

Förutom att sitta i telefon med Telia så trimmade jag Alva, hon är syster med Axel . Tränade lite inne med hundarna.Sedan tog jag det bara piano.

Torsdag

Tränade K,B och H. Gick riktigt bra. Sedan for jag till Sörping för att hämta paket,fika med mamma och tävla i Kanal 1 an. Vi va bara 4 st. Förra året tror jag vi va 20. Är väl ett bevis på att många flyttat upp i klasserna. Gick in med känslan att det går bra och H va på G. MEN jag borde lärt mig vid dethär laget att man ska inte vara för säker. Momenten som alltid är klockrena skiter sig på tävling. Ikväll valde Harriet att INTE lägga sig !!!! Nåväl jag älskar min hund i alla fall, men visst är det lite surt när hon gör det klockrent annars.Måste säga att Sara som debuterade som domare gjorde ett kanon jobb!! Kvällen gick snabbt och jag kom hem riktigt skapligt. Hemma igen så fixade jag till det trådlösa så jag kom ut på nätet igen. Härligt!!!!

Tjipp Tjopp

 
 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

12 augusti 2011 18:23

Haha, vet inte om jag ska säga stackars dig eller stackars killen på telia ;)

Tack för de fina orden om min debut <3
Kram

http://flattar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards