lorna

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Söndag

Av lorna hanell - 14 augusti 2011 16:01

kan man väl säga att det är. Igår tränade jag med tjejerna och det gick bra. Kan konstatera att Katla har fortfarande noll koll på sina ben eller rättare sagt hela kroppen. Med henne körde jag bara upplock av boll. Hon börjar fatta att det lönar sig att ge matte bollen.

Fick till min förskräckelse se att Arne (baggen) inte mådde bra. Han hade en svullen handled och hade fruktansvärt ont. Mitt hjärta blöder för djuren när dom har ont ! Vi pysslade om honom så gott det gick. Sara kom förbi med en punka, Conny bytte och satt på det extremt löjliga reservdäcket. Moppe däck säger jag bara. Hon tog sig i alla fall hem. Så kom Tobbe och 2 tjejer hem. Trevliga tjejer trots att dom är 08 or . Dom ska tydligen vara här tills Torsdag.

Så till Söndagen.

Frulle och sedan ut till Arne. Tyvärr inte bättre idag. Nu till plan B. Tommy kom så vi fick flytta Arne och några sällskaps lamm till sjukstugan. Denna otroligt snälla bagge kämpade sig upp på kärran och några småttingar efter.


Finaste Arne


Sedan va det att bygga Fort Nox. Vad gör man inte för att ingen ska hoppa ut och skada sig. Kan tala om att Arne väger typ 100 pannor och är en rejäl kille som skulle kunna spela bowling med oss om han ville. Väl inne i sjukstugan så blev det lite mera ompyssling. Agneta kom så han fick ett arnika omslag på sin onda handleden.

Nu väntar vi på att matte ska komma och kolla Arne. Håll tummarna nu att lill plutten kryar på sig. Ett väldigt tjat om Arne känner jag men det får ni ta.

Tjipp Tjopp

 
 
Ingen bild

lotta

14 augusti 2011 18:03

fin han var...tur han har er som vakt som tar hand om honom så bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards