lorna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Åter i cybervärden

Av lorna hanell - 19 augusti 2011 18:43

efter några intensiva Telia dagar. NU har jag i vilket fall både bredband och telefon igen.

Måndag:  Kurserna satt igång igen. Härligt!! Mycket prat och något mindre träning blev det nog såhär första dagen.

Tisd: Jobbade

Onsdag: Gick av från jobbet. Jätte sliten kände jag mig.På hemvägen hämtade jag mamma som ska vara hundvakt när vi ska storhandla. Handlade även lite för kylskåpet va KLINISKT rent. Det har varit 2 tjejer på besök sedan i Tors och det märks. Undomarna har på denna vecka avverkat följande. (Bara i smörgåspålägg) 2 askar leverpastej, 2 stora tuber med mjukost, ett BIG pac skinka, 1 1/2 kg ost otaliga limpor,mjölk juice osv. Man kan ju undra om det inte finns något stop. Dessutom vet jag inte om jag är extremt konstig eller........... jag skulle aldrig länsa vad som fanns och bara anta att det ska fylla på igen. Kan säga att plånboken har verkligen lidit. Sedan va det hundkurs och jag tyckte det gick skapligt. Va nog mest jag som va seg och inte fokuserade som jag skulle. Torrgå!!! Ja det är sant!!!!!!!! Bara att börja med det igen.

Torsd:  Vaknade alldeles för tidigt. Kl 7 !!!!!!! I alla fall upp och käka frulle för att sedan plocka fram frysväskor,skriva nota ge hundarna mat och sedan åkte vi mot Norrköping. Handeln gick både fort och smidigt . Vi funderade på hur mycket vi glömt när vi åkte hem och konstaterade att det gått fortare än vanligt. Hemma igen va det bara att plocka in allt. Sedan va det dax för mat och förbereda laddningen inför kvällens tävling. Mamma och ungdomarna skulle åka med till Söderköping. Min vana trogen så spelade jag "leva livet" på hög nivå och det är tur att min mamma är härdad. Tjejerna i baksätet va nog lite schock skadade först. Tillslut började dom sjunga med och digga lika mycket som jag. Kan ju tillägga att den låten spelas HELA vägen till Sörping. Släppte först av mamma och sedan till rececenter för att släppa av resten. När jag skulle åka så ringde Ingela. Pågrund av olika saker så hade hon ingen bil och jag åkte hem igen för att hämta henne. SÅ tillbaka till Söderköping. Min syster och systerdotter kom till bruksa och skulle kolla. Jag fick nr 1 för jag skulle skriva. Vet inte vad som hänt men H är ovillig att lägga sig. Hmmm ???? I vilket fall körde vi och jag är nöjd även om det (som alltid) va missar lite här och där. Sedan skrev jag åt I . Vi va 5 i lydnaden och 1 i appelen. Jag blev SÅ glad att vi kom 2a både på kvällen tävling och i Cupen. Mycket prat blev det som vanligt och även ett stop på Hemköp på vägen hem. " NÅGON" hade GLÖMT handla en sak.

Fred:  Kan med glädje tala om att Arne åter är ute i sin flock. Skönt att det gick bra. Har fått förfrågningar om det är våran bagge. Men näe det är det ju inte, bara det att jag bryr mig om alla djur och Arne är en mycket speciell bagge som ligger mig varmt om hjärtat.

 Idag tog vi en tur till Norrköping. Efter att ha gått nästan färdigt bland alla stånd så började det att regna. Då bestämde vi oss för att gå och käka någonstans. Vi va inte sugna på snabbmat utan ordentlig mat. Upptäckte ganska snart att det finns väldigt dåligt om vanliga restauranger i city. Tillslut valde vi Harrys eftersom jag inte hade lust att vandra runt mera. Tror jag har en gullig förkylning som vill göra ett besök. Hmmmm vi får väl se !! NU ska jag förbereda lite inför att åka till jobbet i morgon bitti.

Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards