lorna

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

VÅR!!!!!!!!

Av lorna hanell - 23 mars 2012 18:40

Ja vad kan man säga mera än att det är UNDERBART   Fönstret till sovrummet är nu öppnat och kommer inte att stängas förrens till hösten, värmepumpen avstängd, eldning endast en stund på kvällen. Lorna sitter i solen 10 minuter ochförvandlas omedelbart till en tomat och klådan sätter igång. Jag är nu paniskt livrädd att stöta på orm. Jag verkligen HATAR dom ! Här finns det ingen tanke på vad som är fridlyst eller inte !! Shopp Shopp med en spade eller annat verktyg med lååååånng skaft. Vad har jag då annars pysslat med ???? Jag har hjälpt Agneta med hennes hemsida,(håller fortfarande på) blev fast vid datorn och insåg inte att 3 timmar kunde gå SÅ fort!! Inhandlat lite jord till min "båtrabbat" . Optimisten Lorna måste köpa mera för det räckte inte med 8 säckar. Nu är bara problemet vad jag ska sätta. Tänkte ta en raid borta hos Ingela och gräva upp lite av hennes "grönsaker". Skulle vilja ha luktärtor och lite gladioler till hösten, men vi får se hur det blir med odlandet.Jag fick ett sms häromdagen som gjorde mig SÅÅÅÅ glad!! En närstående till mig ska efter att ha jobbat 100 % hela livet gå ner till 85%. Hon är SÅ värd det! Kan kanske få en chans att återhämta sig lite under ledigheten. Tror allvarligt talat att det va i sist minuten eftersom hon varit så sliten läääänge. 

Tanken på att skaffa höns har återigen ploppat upp. Vill ju även ha 2 st Myskänder. Men det är så mycket man vill så. Vi får nog klura lite till på saken.

Har börjat läsa näst sista boken i följetången Grottbjörnens folk. Mina armmuskler får jobba när jag ligger på rygg och läser i den tegelstenen varje kväll   . Har även beställt den sista på bibban. Kommer sakna Eyla när den sista boken är läst.

Jag har fått semestern godkänd   Tack bästa Suzy !! Så from den 24 Maj till den 28 Juni har jag min första semester sedan 97    Känn på den ni !!! Så hoppas vi att det blir alldeles lagom med värme (runt 20) . I morgon har jag ett mikro pass. Ja i alla fall om man jämför med mina 24 timmarspass. Jobbar bara 9-16.

Tjipp Tjopp


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards