lorna

Alla inlägg under augusti 2010

Av lorna hanell - 21 augusti 2010 10:02

Jag har inte gått under jorden, när jag väl fick ordning på datorn så gick bredbandet åt pipsvängen. Kan säga att jag och Telia är inte dom allra bästa vänner just nu  .Skulle ha fått tillbaka det igår senast kl 22 och 2145 ringde jag och tala de om att dom hade en kvart på sig. Men nu blir det inte förrens efter helgen. Tror ni att jag får panik utan bredband nu i dessa viktiga tider eller? Sunny kan valpa när som hellst!!! Önskar henne och matte lycka till!!! Tänker på er MASSOR   

Sitter på jobbet nu och skriver detta.Återkommer när telia behagar fixa mitt bredband.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 16 augusti 2010 15:10

med dator igen! Herregud så beroende man är. Hela världen rasar när man är utan. Inte kunna läsa tidningar och alla bloggar,inte kunna blogga själv,betala räkningar. förnya recept ja listan kan göras lång. Men dom sagt va nu är jag ute på nätet igen. Bara att nu ska jag lägga in alla favoriter och försöka kunna lägga över korten på datorn som inte går så bra just nu  Men skam den som ger sig!

Ja nu ska jag alltså försöka göra en kort samanställning av vad som hänt under dom datorlösa dagarna   Kommer säkert inte i rätt ordning men ändå.

Harriet och jag har kört en kanal 1a till och denna gång blev det en 6e plats med 143 poäng. Hon nollade läggandet pga att det började klia hysteriskt och hon va tvungen att sätta sig för att riva  Trots detta är jag nöjd med henne. Det är djur vi arbetar med och inte maskiner. Jag blev tillfrågad om jag kunde skriva under tävlingen.Hmmmmm ? Men så helt plötsligt blev jag uppgraderad till tävlingsledare. Tror jag klarade det utan några stora tabbar, ingen som klagade dirrekt till mig i alla fall. På Torsdag är det tänkt att köra 3e och sista gången. Har även anmält Harriet till Valdemarsvik den 28e. Bara att tuta och köra och njuta av att ha kul med hund och vänner  

Igår va det kurs med Anders Svensson och Helen ??? (Sorry.Kommer inte på efternamnet) Jätte bra va det i alla fall och man fick många AHA upplevelser. Tror vi va närmare 12-13 personer som klämde in oss i vårat v rum för teori. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Vädret va på sitt allra bästa humör och det va uppehåll ända tills sista stund.

Conny kom hem med datorn igår och nu har jag slitit mitt hår och sagt lite varma ord för att komma ut på nätet och att få till allt igen. Men KOLLA vad jag kan!! Fixade det till slut !!!

Att jag nästan fick panik för jag insåg att jag kanske inte skulle få tillbaka datorn denna vecka är väl inte så konstigt !? Det är vecka 33 och jag väntar med spänning på att få mail,för att inte tala om hur många gånger om dagen jag kollar Åsas blogg. Har snackat med honom där uppe om hur valp fördelningen ska bli.Nu återstår bara att se om han gör mig till viljes  . Tänk att man kan längta något så frutansvärt! Håll alla tummar där ute nu ! Jag sänder tankar och håller tummarna för Sunny och matte. Vet ju hur det är som matte att gå och vänta,titta efter tecken förbereda osv. Tänker på er !!!!!!!

Ja det va väl lite av vad mina tankar snurrar runt just nu. Det va det hela för dagen.

Tjipp Tjopp!!

 

Av lorna hanell - 10 augusti 2010 15:35

Ja det är väl allt man kan säga om dagen.Inte någon större upplevelse. Städat,bakat,lagat mat och suttit vid datorn. Conny har klippt allt gräs och nu får han snart ett anfall eftersom knivarna på klipparn lossnar hela tiden. Jag fick ett telefonsamtal förut. Det va en från dom jobb jag sökt. Han ville träffa mig nästa vecka, men just den dagen jobbar jag. :ja då får vi se om jag återkommer eller ej sa han lite spydigt. Dessutom upplös han om att jag glömt skriva tele nr i ansökan och det hade kostat honom 25 kr att få tag i det. Men hallå!!! Är inte eniros upplysning på nätet gratis ? Eller. Får väl se om han hör av sig igen. Om han i sin vildaste fantasi tror jag ska skippa jobbet för att åka och träffa honom kan han glömma det. Jag vill jobba och tjäna pengar!! Hur tänker folk????

Nu ska jag styra kosan mot Valdemarsvik och jobba natten. See you to morrow!!

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 9 augusti 2010 12:46

Lite bilder på våran älskade Junior

                       Ja då va jag här igen. efter att ha jobbat 5 dagar i sträck så va det skönt att få sova ut i morse. Känner mig som i dvala men jag är LEDIG hela dagen ! Jag har fått låna Tobbes dator för min egen va tvungen att åka till skuten och blir troligen inlagd ett par dagar. Jag har själv försökt få iordning på eländet   Kan väl säga att det osat hett och Conny har försökt lugna ner mig utan resultat. Är det något som jag INTE har tålamod med så är det datorer. Men nu är den under behandling och jag hoppas att få tillbaka den efter rehabiliteringen.

Jag har trimmat Axel idag. Han är inte överförtjust i det men han genomlider snällt och nu är han fin igen. Jag borde nog ta ett varv med Yrsa med men det får vänta tills i morgon ev. Jag har LITE problem med min nacke/rygg. Känns som det bara är en stor muskelknut hela v sidan. Fick mig en massage av Conny på fm men blev så öm så han kunde inte fortsätta, fortsättning följer troligen i kväll  

Vill bara tala om att nu är det vecka 32 . Endel av er förstår och ni som inte gör det Sorry!!! KANSKE ni får veta nästa vecka eller veckan där på.

Nu ska jag ta tag i städningen  Eller hur???

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 6 augusti 2010 16:44

Ja vad kan man säga???? TJOHOO!!!!!!!!! Harriet är så duktig och jag är stolt över både henne och mig själv. (Har lyckats få kontroll på tävlingsnerverna!!)

Vi va 15 st som tävlade och jag drog nr 9. Harriet va med hela tiden.Till skillnad mot Bonanza så behöver hon inte ligga i bilen och ha tråkigt för att vara laddad till starten. Va ganska nöjd med programmet. (jag som styr och ställer som vanligt) 169,5 poäng fick vi och en hedersam 3e plats.Hoppas få lite bilder av Sara senare som jag kan lägga ut. Fick en kommentar av Tina, hon sa. :Jag är imponerade!!! Du som ALDRIG skulle tävla och nu tävlar du 2 hundar. Japp!! Man kan väl ändra sig   . När jag nu har börjat få koll på mina nerver så är det bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul. Jag har själv jobbat med mina hundar och det är underbart att se att allt jobb ger resultat.

Jag va så otoligt trött efterer tävlingen så det va bara hem och borsta tänder osv för att sedan dyka i säng. Klock skrället ringde kl 6 i morse, då satt det en liten röd gubbe med horn på min högra skuldra och sa : Somna om, tänk va skönt att sova lite mera.     Jag hade väldigt svårt att få benen över sängkanten men det gick till slut. Så nu har jag avverkat ett nytt pass och nu ska jag inte göra ett smack!!!!! I morgon är det dax igen. Nu fotöljen och lite ostbågar.

Tjipp Tjopp!

Lite kort. Tagna av Sara Ekfelt

Läggande under gång

     

 Ställande under gång


  

Linförighet

     

 Hopp över hinder

  

 Söt.. eller?????

Sover i mattes knä efter genomfört uppdrag

     

Av lorna hanell - 5 augusti 2010 16:29

Ja nu är det färdig bloggat på Blog Town ! Fungerar bara 3 grr av 10 och jag får ett spel. Nu har Sara hjälpt mig att starta denhär bloggen och jag kämpar på med att fixa till den. Det kommer att ta sin lilla tid men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Gick av jobbet i morse och är seg som en AKO kola men nu är det snart dax att åka in till Söderköping för att vara med på kanal 1an med Harriet. Tog fram min tävlingsbok och fick till min förskräckelse se att mitt medlemskap i bruksa hade gått ut    HJÄLP!!! men jag har ju inte fått något inbetelningskort ! På telefon och pratade med en tjej på SBK. Ring stora klubben sa hon. Sagt och gjort. NÄE du är inte medl fick jag till svar. LITE panikslagen talade jag om att jag hade medl kort i SBK. Nu hoppas jag få hjälp ikväll så att allt ordnar sig. Man blir ju lite svettig om man säger så! Har ju tagit LP1 med Bonanza. Tänk om det inte gäller!! Men det ska fixa sig lovade den jag pratade med.

Det va det hela för nu! Tjing

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards