lorna

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

En ganska vanlig Måndag

Av lorna hanell - 6 september 2010 17:04

Igår hade vi födelsedag här. Conny uppnodde den aktningsvärda åldern av 48 år. Ingela och Andreas med flock kom och fikade på fm. Nu är det så för alla er som inte redan vet så har Ingela och Conny en "inbördes beundran klubb. Enligt Ingela så är jag SÅÅÅÅ elak mot stackars Conny. I present fick han mycket goda kakor. Detta som en liten protest mot att jag inte bakar tillräckligt ofta åt honom   .

  

Självklart va Puttan med   Hon är INTE bortskämd av Gudemor.

  

Det är bara hon som får sitta med såhär fint vid bordet.

 

Finns det hjärterum så finns det (knappt) stjärterum

  

 

Eller ..... det går 3 cockrar på en Flatt

  

 

Idag tog jag mig äntligen i kragen och åkte för att leta svamp. Några liter blev det och framför allt så är det SÅÅÅÅ skönt att gå i skogen och koppla av. Väl hemma så fick jag främmande av Ingela och Agneta som kom och tog en fika. 

Conny och Tobbe är i stan för att dels fixa ett nytt leg till Tobbe ( Bonanza har sett till att hans gamla såg ut som om man tagit en hålslag och gott loss på det) sedan är det dans ikväll också. Tobbe har blivit tillfrågad att ha kurs, det tycker han är kul och nu hoppas vi att det blir tillräckligt många som vill delta.Han är jätte duktig på att dansa min kille. Kan garantera att han INTE fått det från mig. Kursen kommer att hållas i Fyllingarums bygdegård.

Väntat på ett samtal idag som inte kommit  Har smsat men inte fått något svar där heller. Det känns som jag slängs mellan hopp och förtvivlan angående flera saker just nu. Dels jobbet och dels en annan sak. Jag önskar SÅ innerligt att det kommer att bli positivt i båda fallen. Ibland kan väntan vara olidlig men det är bara att beska med och hoppas vidare. Känns som det är min tur att få lite positivitet i mitt liv nu.

Nu tror jag att jag ska roa mig med att rensa svampen.

Tjipp Tjopp

 
 
Sarah

Sarah

6 september 2010 19:38

Ge Conny en försenad födelsedagskram ifrån mig!! Jag säger inget om denna fanclub ;)
Hoppas vi kan gå i skogen en annan dag då mitt huvud inte dunkar!! Kramar

http://minadjurochjag.bloggplatsen.se

 
adelia och bianca

adelia och bianca

8 september 2010 22:47

Ja du får gratta från oss med i efterskott;)
Jag tycker du inte gör annat än bakar en massa godsaker,,men kul present det var säkert uppskattat:)
Roligt att sonen får leda kurs,ja man blir stolt som mamma och växer några meter:)))det är så det ska vara..kul att ses idag och krya på dig nu..
kram o nos från adelia o bianca

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards