lorna

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Lååång resa

Av lorna hanell - 18 september 2010 08:30

Jag och Sara med Jizza och Bonanza gav oss ivär vid 10 tiden för en lång resa. Spännande och förväntansfullt for vi mot Trollhättan. Lite telefon samtal och så hittade vi tillslut rätt. Och där va HON !!! En tjej med brunt hår och lite svart. En underbar svart mask och endast 9 veckor. mitt lilla troll. En modig tjej som genast kom och hällsade och visade att tänderna satt där dom skulle och va som gäddtänder. Man vill ju liksom busa när man är så liten. Lite prat och sedan styrde vi mot Söderköping igen. Lite pip typ 4 ggr sedan la hon sig ner med huvudet i mitt knä och sov. Mitt hjärta hade smällt !! Så lugn,scharmig och otroligt söt !

Så tyckte vi att det va dax att få något i magen. Mc Donalds nästa. Vi stod ute vid bilen och åt och genast visade den lilla sina färdigheter. Sitta fint och be med vackra ögon. - Jag är också lite sugen ! Så fortsatte färden och det va bara ca 20 minuter hemifrån som hon vaknade och tyckte det va nog. HUR mycket ska man behöva åka bil igentligen?? Lite allsång eller snarare opera drog igång. Väl hemma så skulle det hällsas på alla hundar, ja förutom Bonaza som redan hade gjort att den lilla kissat på sig en gång. FY FARAO vilken stor svart otäck hund!! Mötet med dom andra gick bra och det serverades mat som smakade JÄTTE gott.  Ja hon är min nya lilla(lika stor som cockrarna vid 9 v ålder) prinsessa. Det är en blandras mellan Leonberger och 12 % Berner men hon ser ut som en Leonberger. Hon heter Katla Hanell och är så söt så det går inte att beskriva ! Tyvärr kan jag inte få över korten på datorn just nu    Men det kommer bilder jag lovar   . Va en snabbsväng förbi Ingela på vägen hem och hon tyckte att Katla va LITE söt   Tack snälla Sara för sällskap och att du hjälpte till att köra.

Nu till nästa roliga sak. Team Ingela hade super resultat under dagen !!! Grattis till er allihopa ! Ingen nämnd ingen glömd.

 
 
Ingela

Ingela

19 september 2010 11:36

Ja hon var så söööt..... Hon kommar alltid att gilla mig efter i går.... tills hon börjar dregla...
Lycka till med den lilla bedårande tösen!!

Kramar

http://www.ostanvindens.se

 
Ingen bild

Lotta o Zeb

19 september 2010 15:59

Looorna de ska bliiii så intressant att följa er helt underbar på dem kort jag sett på FB....kraaammm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards