lorna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Ett år äldre

Av lorna hanell - 13 januari 2011 18:13

Funderar på varför det inte är kul att fylla år längre. Tänk när man va 19 och skulle precis fylla 20. Gud va man längtade! Ja nu innfinner sig inte den längtan utan man bävar istället. Har i alla fall klarat av födelsedagen och nu är det som tur va 1 år till nästa gång.

Min älskade gudehund kom på besök och hjälpte till att äta upp tårtan.

 

I rättvisans namn ska väl tilläggas att även hennes matte och husse samt resten av hundflocken va med. Tack Ingela/ Andreas för uppvaktningen    

Idag har jag fått flera arbetspass, samt att jag ringt lite samtal. Talat om för kommun att jag inte är tillgänglig längre   .  Jag har även tagit tag i alla papper i pärmen för 2010 och plockat ut dom för att fylla på med årets. Fy farao vad massa onödiga papper man sparar på. Nu  är det tomt och börjas fyllas på snart igen när räkningarna ska betalas.

Vi for bort till Villa Falkman på en em fika. Tycker att nu får dom flytta så man kan ta en promenad till Fam Karlsson istället.

Någon skrev på FB häromdagen att det va positiva veckan. Kan bara säga Japp   Visst är inte livet alltid kul men jag försöker hitta det positiva och nu måste jag medge att jag har flyt. För visst finns det alltid något positivt om man gräver lite i livets hörn.

Har suttit och skrivit upp tävlingsdatum. Inte planerat vart eller om jag ska tävla. Vill ha mitt schema först nämligen. En sak är i alla fall klar. Mitt mål är att starta Katla i Kanal 1an.Försöka få Lp1 med Harriet samt börja tävla Bonanza i 2an. Kommer som vanligt att gå varsamt fram. Vill inte ställa för höga krav på mina hundar och mig själv. Lider inte av prestationsångest som tur är utan vill bara ha kul med mina hundar.

Ser verkligen fram emot årets tränings/tävlings säsong. 

Tjipp Tjopp 

 

 

 
 
Ingela

Ingela

13 januari 2011 18:45

Tack för sällskapet! Ja det positivia i livet är viktigt att se. Men nu börjar dagarna bli ljusa längre, kurse drar i gång.
Söta Puttan!!!

Kram

http://www.ostanvindens.se

 
Sarah

Sarah

13 januari 2011 20:16

Ett stort grattis åten igen :) Jag tror det kommer gå bra med alla 3 tjejerna i år!:)

http://stumpelumpan.bloggplatsen.se

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

14 januari 2011 09:09

Grattis.
Tänk på allternativet när man fyller år.
När jag fyllde 50 så var det en som sa att oj vad gammalt.
Jo men det är inte alla som får bli 50.Så gläds för varje år.
Lycka till med alla vovvarna.Vi kan heja på varandra på kanalettan för jag tä

http://ziggy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

14 januari 2011 09:14

oj batterierna i det trådlösa tangentbordet tog slut.
Som sagt vi får heja på varann för jag tänker oxå vara med i kanalettan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards