lorna

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av lorna hanell - 23 januari 2011 12:33

kan jag vara ibland. Idag har varit en sådan dag. Jag känner mig hängig och hostig. Men så flyger faan i mig och jag vägrar tycka synd om mig själv och lägga mig,istället bestämde jag mig för att köra några träningspass. Hundarna va laddade till tänderna   . Det börjar redan i hallen, Harriet får ett anfall och studsar och skriker. Vilket gör att dom andra går igång också. Tog en stund innan dom kolade ner sig så jag kunde gå ut och börja. Första hund va Katla. Ja vad ska man säga ??? Hon vet vad som gäller och är sprallig påväg ner till plan. Gick bra med träningen. Försöker få henne föremålsintresserad vilket inte är lätt. Är väl bara att kämpa på trots att hon är hur korkad som hellst och att matte får ta djupa andetag MÅNGA gånger.

Hopp över hinder är hon en stjärna på

   

För att inte tala om hur duktig hon är på att vara söt  

  

Så va det då Bonanzas tur. Hon va väldigt laddad och för första gången fick jag "blåsa" ur henne innan vi kunde börja. VISSA diskutioner uppstod vid hoppet. Ut gick bra men sedan gav hon sig sjutton på att reglerna ändrats och att man skulle gå bredvid hindret tillbaks   . Även inkallning med ställande hade hon ändrat reglerna i. Man tar en VID båge ! 3 GGR!!!! Så kom jag på varför. Det låg en hög med snö som va SKIT läskig. Herregud vilket fegpropp!! I det stora hela gick det inte så jätte bra men det är saker man får ta och vi kämpar på.  

 

  

 

Ja så va det då yrhettans tur. 15 minuter tillbringade vi i hallen för hon va så upptrissad så jag va tvungen att få henne coola ner lite. Väl ute på plan va det bara att blåsa ur henne ordentligt eftersom hon va en vibbrerande dynamitgubbe. Idag hade hon aldrig fått kommandot "stå". Aldrig hört matte sa hon oförstående.Nu hade liksom mitt tålamod prövats till bristningsgränsen så vi tog momenten som hon är en stjärna på istället. 

Hoppet

  

Inkallning

   

Nu är hundarna nöjda (ja förutom Harriet alltså, hon skulle kunna köra 5 pass till)  

Dax för att bänka sig vid tvn för att kolla på skidskytte nu. 

Tjipp Tjopp  

  

Ovido - Quiz & Flashcards