lorna

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av lorna hanell - 16 januari 2011 20:34

Morgonen va inte rolig. Det är inte änns mina djur men det gör ont i hjärtat när slaktbilen kommer. Nu vet jag ju mycket väl att det är så verkligheten är men det gör det inte ett dugg bättre.

Tog hundarna på en promenad i regnet. Trodde jag skulle få en hjärtinfarkt ! Jag skulle slänga bollen åt Bonanza och på något sätt så stog Katla bakom när jag skickade bollen så jag träffade henne. (lite)

Hon skrek som en stucken gris och kunde inte stå på benet. Fy farao säger jag bara ! Pulsen va skyhög och jag försökte behålla lugnet men det gick inte SÅ bra. Tillslut slutade hon vråla (grannen trodde nog jag höll på att slå ihjäl henne)och satt ner benet. Jag fortfarande med hjärtat i halsgropen började sakta gå mot huset.Hon haltade lite men när vi kom innanför grinden och hon fick för sig att hon skulle terra Harriet va det onda bortblåst. Blöta och ruggiga intog både hundarna och jag bra plats vid brasan.

Conny va iväg till klubben idag. Skönt för honom att träffa lite mera människor.

Det är ikväll en ovanlig kväll ! Tobbe är hemma   Saknar min unge när han jämt är borta. Men det är klart !! Hur mycket va jag hemma när jag va 19   .

Idag åkte mina jobbarkompisar och brukaren till Tandådalen. Hoppas dom kom fram ordentligt ! Det har ju varnats om snö och glashala vägar. Nu ska jag inte jobba förrens Fredag igen.

Skidskytte har det också blivit idag. Vilken spänning Björn Ferry bjöd på ! Helt otrolig kille   Tjejerna gjorde också bra ifrån sig. Nu får man vänta tills nästa helg för att se dom igen.

Tjipp Tjopp

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards