lorna

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av lorna hanell - 31 januari 2011 17:04

inträffade här igår när jag trimmade Yrsa. Jag vet inte vad jag gör för fel eller om det är hennes klor som är missbildade. Tar så ytterst lite men ändå lyckas jag få det att blöda. Och det blöder inte lite! Vadd som är blodstillande samt bandage och stillaliggande. Visst fungerade kanon, i 10 minuter. Har nu fått rådet att fila istället och det kommer jag att följa kan jag säga. Idag har jag införskaffat en flaska med blodstillande medel. Hoppas dock slippa använda den.

 

    

Skulle på möte i Vilbergen och tog då tillfället i akt att låta Katla få lite stadsträning. Bonanza va också med. Jag blir SÅ ledsen! Bonanza har aldrig reagerat på att åka bil förut men nu har hon börjat med att skaka som ett asplöv och flåsa hysteriskt. Hon hoppar glatt in i bilen men sedan sätter det igång. Skit jobbigt ! När hon sedan kommer ur bilen är oron som bortblåst. Det har inte hänt något speciellt i bilen så jag kan inte fatta varför det blivit som det blivit. VÄLDIGT tråkigt är det i alla fall.

Körde ett litet träningspass med Harriet på fm, Katla fick också komma ut och kolla in hundar som hon aldrig träffat förut. Det va inga problem. Bonanza led alla helvetes kval för henne tog jag inte ut något. Måste börja göra så eftersom deras förväntningar att få gå ut på plan blir hysteriskt. Om en får så står dom andra på rad och är upp trissade till max.

Kommer att missa kursstarten på Onsdag eftersom jag jobbar :(    SÅ typiskt!     

 

Tjipp Tjopp 

Ovido - Quiz & Flashcards